El conseller delegat de Nestlé, Paul Bulcke, va atribuir aquest resultat a l'impacte negatiu en els comptes de la companyia de diversos elements excepcionals, incloent la retirada de fideus de la marca Maggi a Índia i l'ajust dels descomptes en Nestlé Skin Health.
La facturació de Nestlé a Amèrica va registrar una caiguda interanual de l'1,7% entre gener i setembre, mentre a Europa i Orient Pròxim va descendir un 9%.
Per la seva banda, les vendes de la companyia en marcats emergents va retrocedir un 3,1%, llastrada per l'escàndol dels fideus Maggi a Índia, on l'empresa ha hagut de destruir lots de noodles per excés de plom per un valor de 45 milions d'euros. La desacceleració de la Xina també frena els resultats de l'empresa.
En termes orgànics, que exclouen l'impacte del canvi de moneda i del perímetre de la companyia, les vendes de Nestlé van augmentar un 4,2% pel que fa als nou primers mesos de 2014.
"En conjunt, el creixement orgànic va quedar per sota de les nostres expectatives", va reconèixer Bulcke en presentar les xifres de la companyia, que ha revisat a la baixa el seu objectiu de creixement orgànic de vendes per 2015, fins al 4,5% des de l'anterior 5%
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada