Un vessament de fuel a les Illes Salomó amenaça l'atol de corall emergit més gran del món
Un vaixell encallat a prop d'una zona
declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO podria vessar, encara,
fins a 600 tones mètriques més d'hidrocarburs
Segons les autoritats marítimes australianes, el vaixell, anomenat Solomon Trader, va encallar a la badia de Kangava de l'ila de Rennell, la part sud de la qual va ser nomenada Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO el 1998 per ser l'atol de corall emergit més gran del món. En referència al vessament, la mateixa UNESCO va declarar en un comunicat que "hi ha preocupació pel possible impacte que pugui tenir en el Patrimoni de la Humanitat i en les vides de les comunitats locals". Mentrestant, l'Autoritat de Seguretat Marítima Australiana ha advertit, després de diversos reconeixements aeris, que hi ha "una taca extensa al voltant del vaixell, que s'ha començat a dispersar pel mar circumdant i la línia de la costa".
La CNN afirma que els impactes mediambientals del vessament ja s'han començat a notar. Citant Loti Yates, director de l'Oficina de Gestió de Desastres de les Illes Salomó, sembla que ja han començat a aparèixer peixos morts a les platges. "Ja hi ha peixos morts, i crancs, i tot això", ha afirmat, i "els gasos que surten del petroli també afecten altres comunicats, acabo de rebre un informe afirmant que també està tenint impacte sobre els pollastres i els ocells". Les autoritats austalianes estan ajudant les de les Illes Salomó en els esforços per limitar el dany ecològic, contenint l'extensió de la taca. Per la seva banda, el govern de les illes recorda que "la responsabilitat de rescatar el vaixell i mitigar l'impacte ambiental d'aquest incident és de les entitats comercials involucrades", és a dir, el seu propietari i la seva asseguradora.
Aquest passat dimecres, tots dos van "oferir una disculpa sincera a la gent de les Illes Salomó" i van afirmar que són "molt conscients" del dany que han fet. Segons les explicacions que van oferir, van intentar remolcar el vaixell però, a causa d'un cicló, encara es va encallar més en el corall i tant el casc com la sala de màquines van quedar afectades. Ara, treballen en transferir les 600 tones mètriques de fuel del vaixell a altres contenidors per impedir que vagin a parar al mar i, a més, estan desplegant personal tècnic i equips per contenir la taca i començar a netejar la costa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada